<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17687906\x26blogName\x3dSefalet+G%C3%BCnl%C3%BC%C4%9F%C3%BC\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://sefalet.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://sefalet.blogspot.com/\x26vt\x3d-656156130501613377', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Salı, Mart 20, 2007

.ODT Uzantılı Dosyaların Açılması

Bilmeyenler için önce hatırlatalım; Open Office (Türkiye sitesi), çok bilinen Microsoft Office yazılım paketi ile aynı işlevlere sahip, ücretsiz, Açık Kaynak Lisansa sahip bir yazılımdır. Gelelim konumuza, Microsoft'a güçlü bir seçenek olarak karşımıza çıkan Open Office, her türlü "Word", "Powerpoint" vs. belgesini açmakla kalmıyor aynı zamanda kendine özgü "odt" (open document text) uzantılı dosya formatına da sahip. Malum her bilgisayarda Open Office yok ve ciddi oranda Microsoft ürünleri yaygın olarak halen kullanılmakta. Bu yazıda kısaca bir "odt" dosyası açmak için neler yapabiliriz onları sıralayacağız. Open Office yazılımı olmayan makinelerde bir "odt" dosyası açmak isteyenler için yararlı olacaktır. Çünkü Microsoft Office yazılımı, Open Office'in formatı olan "odt" uzantılı dosyaları desteklemiyor.

Tabi meraklı ve özgürlüklerine düşkün yazılımcılar, bir sourceforge projesi ile buna da çare buldu. Fakat dosyayı açmak istediğiniz her makinaya bu eklentiyi yüklemeniz zahmetli olabilir. Zira yanında .Net Framework'ün son sürümü vs. gibi pek çok güncellemenin de olmasını istiyor. Yine de ilgilenenler için BSD lisanslı bu eklentinin adresini verelim.

Yukarıdaki yöntem dışındaki yollara değinelim. Önce durumun vahim olduğunu ve bir ağ bağlantısının bile olmadığını varsayalım. Bir "odt" dosyasını nasıl görüntüleriz. Farklı bir metin editörü etkili olmayacaktır. Ama bir sıkıştırma yazılımı işi görebilir (winrar gibi). Açmak istediğimiz dosyayı sağ tıklatıp "birlikte aç" / "winrar" diyoruz, ya da sağ tıkladıktan sonra "aç" / (birlikte aç seçeneği olmadığı zaman) sistem bize hangi programı kullanmak istediğimizi soracak, listeden Winrar'ı seçelim. Aslında sıkıştırılmış bir dosya olan "odt" artık açıldı ve karşımıza bir liste geldi. Liste içinde "content" başlıklı dosyayı tıklıyoruz. Açmak istediğimiz belge, kodları ile birlikte karşımıza gelecektir. Kodlar yüzünden rahat bir okuma imkanı olmasa da, hiç değilse dosya içindeki metin ulaşılabilir ve okunabilir duruma gelmiştir.

Bir diğer yöntem ise şöyle; artık bir genelağ bağlantınızın olduğunu varsayalım, http://docs.google.com/ adresine gmail hesap bilgilerinizle giriyorsunuz. Türkçe olanlar için sol yukarda "karşıdan yükle" (ingilizce olanı da siz bulun artık) seçeneği çıkacaktır. Onu tıklıyoruz ve bir yükleme sayfası açılıyor. Gözat'dan bize görüntülemek istediğimiz dosyanın bilgisayarımızdaki yerini göstermemiz isteniyor. Gösteriyoruz ve bu arada yüklemek istediğimiz dosya en fazla 500k boyutunda olabilir. Yükleme yapıldıktan sonra açmak istediğimiz "odt" dosyasının içeriği karşınıza çıkacaktır. Google'ın bu çevrimiçi metin işleme yazılımı ile sadece "odt" değil, (.txt), (.ods), (.xls), (.rtf), (.doc), (.sxw) uzantılı dosyaları da görüntülemeniz mümkün.

Bunun yanında çevrimiçi dosya dönüştürme hizmeti yapan siteler de var. Bazı denemelerimde doğru dürüst hatta hiç dönüştürmediği de oldu dosyaları, ama yine de bilinmesinde yarar var. Bunlardan biri için bakınız. Benzer sitelere arama motorlarından erişmek için "online file converting" gibi bir anahtar dizin kullanılabilir.


44 Comments:

Blogger Değil. said...

yazılarınızı okudum çok faydalı olmuş bence bilinmesi gereken şeyler bunlar.ben etrafımdaki gördüğüm tanıdığım yeni yetişen gençlere herzaman openoffice tavsiye ediyorum.anlatıyorum nedenlerini ve anlıyorlarda onlarda memnun bende :)

12:46 ÖS  
Anonymous Adsız said...

arkadaşım benim word dosyaları ODT dosyasına dönüştü ve tekrar word e çiviremiyorum..anlatılanları yapmaya çalıştım fakat olmadı..daha deyATLI anlatırsan sevinirim

12:05 ÖÖ  
Blogger sefalet said...

ODT dosyasına dönüştü ifadesinden, Open Office yazılımını kullandığınızı çıkarıyorum. ODT formatında kaydedilen dosyayı açın ve menüden "farklı kaydet" i seçin. Hangi formatta kaydetmek istediğinizi soracaktır. Çıkan listeden "Word doc" u seçerek tekrar Word dosyası haline getirebilirsiniz. Open Office ile bir dosyayı pek çok formatta kaydetmek mümkün.

4:55 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

işle ilgili bir arastırma yazmıstım pazar aksamı ODT formatında. pzt sabah geldim açamadım, google search yapınca sizin yazınızı buldum ve yazıma ulaşabildim. oturup bir daha yazmak çok acılı olacaktı..
çok teşekkür ediyorum.

8:20 ÖÖ  
Blogger sefalet said...

İşe yaradığına sevindim, her zaman beklerim.

11:33 ÖÖ  
Blogger Unknown said...

teşekürler sayenizde geri yazmaktan kurtuldum.

3:42 ÖS  
Anonymous Adsız said...

VERDİĞİNİZ BİLGİLERDEN BEN DE YARARLANDIM...TEŞEKKÜRLER.

8:34 ÖS  
Anonymous Adsız said...

abi cok sagolasın valla cok isime yaradı allah razı olsun.
teşekkürler cok yararlı olmus..

12:20 ÖS  
Anonymous Adsız said...

emekleriniz için teşekkür ederiz. gerçekten çok faydalı bir yazı.başarılarınızın dewamını dilerim...

12:53 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Emeğine sağlık, teşekkürler....

12:10 ÖÖ  
Blogger Unknown said...

Bilgileriniz için çok teşekkürler.Ben openofice yazılımı kaldırttım,bende vista yüklü idi,onu da kaldırttım.Şimdi tekrar xp ve Windows yazılım programı yüklettim.Benim sizden yardım almam gereken konu,Walnut for Thunderbird indiriyorum.Dosya geliyor.Birlikte aç var,karşısında winrar yazıyor.Winrar açıldığında çıkan kelimelerden hangisini tıklayacağımı bilemiyorum.Burada anlattığınız content'i açıyorum,işime yaradı,önceki dosyalarım açıldı.Ama bahsettiğim konu daki dosyayı açamıyorum.Daha doğrusu Wanlut for Thunderbird yüklemek istiyorum ama beceremiyorum.Ne önerirsiniz?Peşinen taşakkürler.

9:24 ÖS  
Blogger sefalet said...

@Gulfiraz

Bahsettiğiniz konunun Odt olayı ile bir ilgisini göremedim. Bahsettiğiniz dosya benim bildiğim thunderbird için yapılmış tema gibi birşey. İndirdiğiniz zaman winrar ile açmayın indirdiğiniz dosyaya gelip çift tıklayın. Daha detaylı bilgiye daha çok köfte veriyoruz.

Not: Thunderbird vardır bilgisayarda umarım :)

6:26 ÖS  
Blogger tiyek said...

Haarika :)

8:32 ÖS  
Blogger Unknown said...

Köfteleriniz için sağolun,b en almayayım kalsın.
Çok haklısınız.Thunderbirt var.Bahsettiğiniz doğru,Thunderbirt için tema eklentisi.Dosyayı indiriyorum ama kuramıyorum.Sorun orada.Şimdidemek istediğinizi anladım.Bir de öyle deneyeceğim.Olmaz ise msn de sorabilir miyim? teşekkürler.İyi geceler.

10:26 ÖS  
Blogger sefalet said...

İnsanlık ölmedi, yardımcı olmaya çalışırım ama başarabileceğinize inanıyorum.

8:28 ÖS  
Blogger Unknown said...

Ben de çok esprili olduğunuza inanıyorum.
Ben başarırım da programlar benimle anlaşamıyorlar.
Ancak henüz denemeye zaman bulamadım. Sonuçtan sizi haberdar edeceğimden emin olabilirsiniz.
İnsanlığınız için de ayrıca teşekkürler.

10:24 ÖS  
Blogger Unknown said...

Arkadaşım; Önce yardımlarınıza teşekkürler.
Dediğinizi yaptım.Program indiriliyor ve şöyle yazıyor:
Firefox bu dosya ile ne yapsın? Altında iki sstır var.İlk satırda;
Birlikte aç (Winrar öntanımlı)
İkinci satırda ise;
Sabit diske kaydet yazıyor.
Tamam winrar ile zaten açamıyorum.Sabit diske kaydet tıkladım.Masaüstüne geldi.dediğiniz gibi dosyaya çift tıkladım ve açıldı.Sayfada 5 satır var.Sırasıyla:
Chrome
Preview.ins.
İnstal.
İcon.pry
Chrome.manifest.

Durum böyle.Zaten İngilizce anlamıyorum.Dilim Almanca.Almanca dahi olsa bu teknik konu ve Bilgisayar dili.Dolayısıyla da yapamıyorum.
Bu eklentiye çok ihtiyacım var,zira gözlerimi korumam gerekiyor.O da ancak bununla mümkün.
Şimdi köfte verecekmisiniz?

10:40 ÖS  
Blogger sefalet said...

Thunderbird'u açıyorsunuz, araçlar (Tools yani) menüsünde "Add-ons" u seçin. Açılan sayfada "install" seçeneğini tıklayın ve masaüstüne mi nereye kaydettiniz ise indirdiğiniz walnut dosyasının yerini gösterin ve tamam (ok) a basın.

2:54 ÖS  
Blogger Unknown said...

Bilgileriniz için çok teşekkür ederim.Ancak, maalesef yine olmadı. Bu programı, başka bir site yöneticisi bana msn de yaptırmaya çalıştı, ama olmadı. Şimdi de olmadı.Nedenini çözemedim.Thunderbird,Araçlar'ı tıkladığımda, bahsettiğiniz add-ons gibi bir stün gelmedi.
Adres defteri,eklentiler,posta süzgeçleri,gibi, benzeri stünlar var.
Yardımlarınız için çok sağolun.Zaman ayırdığınız için de.
Sitenizi takibe devam edeceğim.Kolay gelsin.İyi bayramlar.

7:36 ÖS  
Blogger sefalet said...

Bana thunderbird kurdurdunuz, sizi tebrik ederim. Fakat temanın sitesinde anlatıldığı gibi yüklenmiyor, o yüzden yeni kullanıcıları şaşırtabilir haliyle. Eski sürümlerden kalma bir anlatım kalmış orda. Yazdığım adımları harfiyen tekrarlarsanız yükleyebilirsiniz warnut.

warnut'u indirdiniz, masaüstünüzde bir yerde diyelim. Thunderbird'ü açın, araçlar kısmında, "eklentiler" seçeneğini tıklayın.

Thunderbird ingilizce herhalde ama Mozilla'nın Türkiye sitesinden Türkçesini de indirmeniz mümkün.Devam edelim:

Eklenti penceresi açılacak, yukarda "eklenti" ve "tema" seçenekleri var, "tema" (themes)yı seçin. Sol aşağıda "kur" veya "install" seçeneği olacak onu tıklayın. Açılan yeni pencerede walnut'u gösterin (masaüstüne indirdiğinizi varsaydığımız). Temayı yüklenir ve kurulum başlar. Thunderbird'ü açıp kapamanız istenicek. Ve alın size ahşap rengi bir thunderbird. Başımız arşa böylelikle erdi.

Not: Kullandığınız Thunderbird'ün sürümü 1.5 den aşağı olmamalı. Tema hakkında verilen bilgilere göre.

4:48 ÖÖ  
Blogger Unknown said...

Cevabınız için çok sağolun.
Thunderbirt kurduğunuzu yazmışsınız.Fena mı? Sizin de bilmediğiniz bir şey varmış ve
öğrenip,uygulamış oldunuz.
Dediklerinizi çok dikkatli yaptım.Her şeyi uyguladım, ancak hiç bir şey değişmedi. Demek ki, sizin
dediğiniz gibi, benim Thunderbird 1,5 dan az olmalı. Sizin kurduğunuzun linklerini gönderirseniz, ben de o programı yüklerim.
Başınız arşa erdi mi? Mutlaka ermiştir. Ben de ermek istiyorum ama olmuyor. Yardımlarınızla olacak.Tekrar teşekkürler.

10:55 ÖÖ  
Blogger sefalet said...

http://www.mozilla-europe.org/tr/products/thunderbird/

adresinden Türkçe Fırtına Kuşu'nu (Thunderbird) indirebilirsiniz. Bu arada şuan kullandığınız yazılımın menüsündeki yardım bölümünde "Mozilla Thunderbird hakkında" seçeneğini tıklarsanız kullandığınız yazılımın sürümünü görebilirsiniz.

Burası Thunderbird ile ilgili bir konu başlığına ait olmadığından, profilimdeki adresime sorularınızı iletirseniz sevinirim. Kolaylıklar.

4:29 ÖS  
Blogger Unknown said...

Tüm bilgiler ve ayırdığınız zaman için binlerce teşekkürler.
Bahsettiğiniz konuda çok haklısınız.Ancak, ben çok iyi internet kullanıcısı değilim.O bakımdan konuların yerlerini bulamıyorum.Profilinizdeki adrese de ulaşamadım.Acemiliğimi bağışlayın.Programı kurduktan sonra, bahsettiğiniz adresten ulaşmaya çalışcağım,gerekirse yardım alarak.
Size de kolay gelsin.İyi bayramlar ve iyi geceler.

10:37 ÖS  
Anonymous Adsız said...

çok önemli bilgiler vermişsiniz, çok teşekkür ederim, önemli dosyalarımı odt formatından kurtarmış oldum....

1:42 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Bilgiler çok iyi de sayfanın siyah yazıların beyaz olması gözümü bozdu.

2:27 ÖS  
Blogger Emrah Akka$ said...

http://media-convert.com/tr/

burdan word veya exel e dönüştürebilirsiniz

5:49 ÖS  
Anonymous Adsız said...

teşekkürler acil lazımdı

12:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Teşekkürler, özellikle Winrar'lı olan en çaresiz durumlarda bile yardımcı oluyor...

11:08 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Değerli arkadaşım bu bilgin çok işime yaradı. hizmetinden dolayı çok büyük teşekkür ederim. Allah Senden razı olsun.

9:05 ÖS  
Blogger Timur BATMAZ said...

teşekkürrim verdiğin bilgiler için

11:14 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Canım arkadaşım varya hayat kurtardın sağol =)

9:44 ÖÖ  
Blogger Hakki Ozdal said...

canım kardeşim, sen 20 mart 2007 de koymuşsun bunu, ben 16 nisan 2009 günü minnettarım sana. ne diyim, zaten öndesin de, yolun da açık olsun.

11:17 ÖS  
Anonymous Adsız said...

çok çok önemli ödevimi açamazken blog yardımıyla hallettim çok saolun

11:06 ÖS  
Blogger bumeryukve said...

çok teşekkürler :)

8:55 ÖS  
Blogger Unknown said...

süper oldu bu ! Çok teşekkür ederim. işimle ilgili önemli bir belgeyi kurtardım sayende =)

1:44 ÖS  
Blogger YağZane said...

mukemmel, icten tesekkur ediyorum. eline koluna saglik.

9:23 ÖÖ  
Blogger YağZane said...

ek: google docs'ta actiktan sonra "save as" deyip wordde kaydetmek mumkun olmuyor mu? illa copy-paste usulu mu gidecegiz??

9:24 ÖÖ  
Blogger Unknown said...

Bu faydalı bilgileri bizler ile paylaştığın için teşekkürler.

3:29 ÖS  
Blogger Aytaç ÖZAY said...

Güzel olmuş da Office 2007'de odt dosya formatı desteklenmektedir, bunu da belirtmekte fayda var :)

1:33 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

eyvallah, sağol...

7:26 ÖS  
Blogger Al Karısı said...

eli ayağı öpülecek adamsın abi. sağ ol.

12:34 ÖS  
Blogger Unknown said...

eline sağlık kardeş çok işime yardı inan...

6:59 ÖS  
Anonymous Adsız said...

ben de teşekkürü bir borç bilirim. sayfanı sık kullanılanlarıma aldım :)

5:09 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

çok teşekürler gerçekten benim için faydalı bir bilgi oldu...

1:30 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home